اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری
نوشته شده توسط : مدیر

حمل نخاله ساختمانی شمال تهران
جمعی از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری به « ارتقاء نرخ صادر شدن کارت‌های رفت وآمد , دریافت جریمه تخلف سوای ثبت تعداد خدمت های حمل پسماند ساختمانی به طور حدسی و چشمی» اعتراض کردند .

, مدتی است آن‌چه شماری از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری گزینش «جریمه‌های چشمی و فارغ از مبنای رسمی و صرفا بر طبق حدس و گمان» برای کامیون‌های حمل پسماندهای ساختمانی به وسیله ستاد پاکیزگی و شست و رفت شهر تهران می خوانند , موجب اعتراض این صنف شده‌است ; در حالی که برابر توافقنامه در میان اتحادیه کامیون‌داران شهر تهران و مسئولان ستاد پاکیزگی و تمیز کاری شهر تهران به روشنی تاکید شده که «برای دریافت کارت رفت وآمد مسیر برای کامیون‌ها ماهانه می بایست مبلغ 60 هزار ریال پرداخت شود . » البته به گفته کامیون‌داران این مبلغ برای هر خدمت حمل پسماند ساختمانی اخذ می‌گردد و رانندگانی که‌این میلغ را پرداخت نکنند برای هر خدمت از لحاظ اداره مدیر پسماند فاقد جواز تلقی شده و مبلغ 300 هزار ریال جریمه می شوند ; البته آنچه موجبات اعتراض بیشتر را مهیا کرده این است که به گفته کامیون‌داران تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون به طور «چشمی و حدسی» محاسبه می گردد و هیچ ورقه و سندی بر طبق ثبت تخلف و علت جریمه و جزئییات آن ارایه نمی شود .

در همین رابطه عده ای از اعضای این صنف که از مراحل پیگیری مسئله از روش معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی اداره مدیر پسماند شکایت دارا هستند , برای شنیده شدن خواسته‌هایشان بوسیله مسئولین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران مورد را با رسانه‌ای کرده و خواهان رسیدگی به‌این زمینه شدند .

جزئیات ماجرا از چه قرار است؟

در همین رابطه یک کدام از روسای شرکت‌های پیمانکار حمل پسماند ساختمانی در تماسی با ایسنا , در تشریح اعتراضات رانندگان و شرکت‌ها می گوید : در سال 1389 توافقنامه‌ای با انگیزه تولید همبستگی راه و روش و تسهیل در انجام کارها حمل پسماندهای ساختمانی در میان ستاد پاکیزگی و شست و رفت شهر تهران به نمایندگی از اداره پسماند و اتحادیه کامیونداران شهر تهران انعقاد شد که به‌دنبال آن مسیرهای صادره تحت عنوان جواز رفت وآمد کامیون ها به کارت رفت وآمد مسیر تبدیل شد و قانون ها آن هم در‌این توافقنامه آورده شد و تمامی توافقات پیشین کان لم یکن تلقی شوید .

او میافزاید : درین توافق بازه اعتبار کارت رفت و آمد مسیر برای کامیون های کوچک ( خاور ) به طور ماهیانه محاسبه و اخذ می شود و برای کامیون های بزرگ مبتنی بر اعلام اتحادیه محاسبه و به طور یکساله صادر و با اعلام ستاد , صاحب و مالک بایستی ظرف بازه 15 روز به ستاد مراجعه کند و در صورت عدم مراجعه صاحب و مالک اتحادیه پاسخگو باشد . ولی برای هزینه صادر شدن کارت رفت وآمد مسیر آمده است : «مبلغ صادر شدن هر کارت رفت و آمد مسیر برای خودروهای خاور ماهیانه 60 هزار ریال است و هزینه هر کارت برای خودروهای بزرگ ماهیانه 70 هزار ریال است همینطور جریمه تمامی خودروهای فاقد کارت رفت و آمد مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت مسیر آن‌ها از مقطع مجاز ( 15 روز بعداز پایان اعتبار ) قبل باشد در صورت بارگیری به ازای هر کامیون 300 هزار ریال تحت عنوان جریمه خواهد بود . »

او با اشاره به یکی دیگر از بندهای این توافقنامه میگوید : در مسیرهای هزینه ای چنانچه که پیمانکار ضمن دریافت مجوزهای حتمی مبادرت به تخلیه محموله بارگیری شده از محل خاکبرداری به محل دیگری غیر از گود مجاز کند , می بایست بابت هر کامیون روزمره مبلغ 60 هزار ریال پرداخت شود . در همین حالا بعضی پیمانکاران گهگاه پسماندهایی مثل خاک رس دارا هستند که برای کارخانه های خشت ما یحتاج است و دربرگیرنده بند اعلام شده می‌شوند که چه بسا طومار ای برای معرفی کمپانی پیمانکار جهت انتقال به کارخانه خطاب به اداره مدیر پسماند ارسال می نمایند ولی اداره پسماند برای هر خدمت حمل پسماند و خیر ماهانه مبلغ 60 هزار ریال را طلب می نماید که‌این مغایر توافق است .

او در پی میگوید : به ازای هر خدمت کامیون که‌این مبلغ پرداخت نکند متساوی 300 هزار ریال جریمه برای کمپانی پیمانکار در حیث گرفته می شود که مورد اعتراض موسسات قرار گرفته و بدتر آنکه برای رسیدگی به اعتراض آن‌ها بعضی فارغ از ذکر عامل مستند , ارقام جریمه کم و یا این که بسیار می شود . در صورت عدم پرداخت جریمه بوسیله کمپانی پیمانکار صادر شدن کارت های رفت و آمد مسیر که بوسیله دفتر ها سرویس ها الکترونیک شهر انجام می شود برای کمپانی متوقف می شود که مطلقا آن با اعتنا به تعهدات به کارفرمایان خسارت اکثری میبینند . در حالی که جریمه 300 هزار ریالی صرفا برای خودروهایی می بایست در لحاظ گرفته شود که سوای هماهنگی ستاد پسماند ساختمانی را در مکانی به جز گودهای مجاز و در مکانی که ما یحتاج صاحب و مالک آن باشد تخلیه می نمایند ولی تخلیه این پسماند بر روی آسفالت معابر علاوه بر تطهیر دستکم مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی را به همراه خواهد داشت و این در حالیست که گهگاه اداره غیر از جریمه رقم خورده و پاک سازی معبر , از آنان برای کار تحمیلی در پروژه های شهرداری و حمل خاک هم به کارگیری میکند .

, اعتراض دیگر این کامیون داران ارتقاء 5 هزار ریالی پرداختی های 6 هزارتومانی جهت صادر شدن کارت رفت و آمد مسیر است که فارغ از تشکیل گردهمایی و توافقنامه نو با اتحادیه و اطلاع آنان انجام یافته شده‌است , در حقیقت برای صادر شدن کارت رفت وآمد مسیر هر کامیون بایستی 6500 تومان پرداخت نماید . در بند 13 توافقنامه سال 1389 آمده است : همه مخارج نوشته شده درین توافقنامه به برگزاری گردهمایی ای در نصفه اولیه اسفند هر سال نرخ نو انتخاب میگردد و از نخستین سال آینده قابل انجام است و در صورت عدم توافق و تشکیل گردهمایی نرخ تورم بانکی حیث و اجرا می شود .

با دقت به طرح این موضوعات , خبر نگار ایسنا برای پیگیری این مشکلات و روشن شدن ظریف بعد ها این مسئله را با مسئولین اداره رئیس پسماند حیطه و شهرداری تهران مطرح کرد و متاسفانه به رغم پیگیری‌های انجام یافته به زمان دوهفته‌ برای درج جواب مسئولین ذی‌ربط در جهت روشن شدن اذهان همگانی پاسخی اخذ نکرد البته با این حال ایسنا فراهم تکثیر جواب مسئولین ذی‌ربط است .





:: برچسب‌ها: حمل نخاله، نخاله ساختمانی، شهرداری ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: